.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگرانیم ؛ نگران ....
معجزه توسعه در مازندران با مدیران بی سواد محقق نمی شود!
شمال نیوز : این افراد با عوامفریبی که بواسطه خرید مدرک آن هم از دانشگاهها و موسسات بی کیفیت آسیای میانه انجام داده اند ، در حقیقت بی صداقتی و تفکر سودجویانه خود را در فریب افکارعمومی به نمایش گذاشته اند. ....

شمال نیوز / کوروش غفاری چراتی : در سال های اخیر برخی از مدیران دستگاههای اجرایی استان برای اخذ مدارک دانشگاهی راهی برخی کشورهای آسیای میانه و قفقاز مانند ارمنستان، تاجیکستان و ‌آذربایجان شده‌اند. این افراد با پرداخت وجوهی به دانشگاه‌های  عمدتا درجه 3و4 کشورهاییکه به لحاظ جایگاه علمی کیلومترها با فضای علمی ایران فاصله دارند ، تنها  یک بار  و آن هم در زمان ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه کرده و پس از پرداخت وجوه شهریه هر ترم، بدون حضور مستمر  در دانشگاه  و کلاس درس، مدرک دکترای خود را اخذ می‌کنند.

واقعیت این است که این مدارک  هیچگونه ارزش علمی ندارد و باید در ارزیابی علمی این مدارک تجدید نظر کرد. چراکه این دانشگاه‌ها مراکزی نیستند که اعتبار و تراز  علمی آنها نسبت به دانشگاه‌های داخل قوی‌تر باشد، بلکه بسیاری از این دانشگاه‌ها به لحاظ علمی ضعیف ‌تر از دانشگاه‌های  درجه 2 و 3داخل کشور هستند.

از سوی دیگر مدیرانی که با این ترفند سعی دارند پیشوندی با عنوان « دکتر » را برای خود خریداری کنند در حقیقت کم هوشی و فقر فرهنگی خود را  نمایان می سازند. زیرا همگان به درستی می دانند این افراد اگر  علاقه ای به درس و علم و دانش داشتند به راحتی می توانستند در کشور و حتی استان و شهرستان محل سکونت خود به چنین هدفی نائل شوند. حال  در چنین شرایطی باید پرسید آیا با وجود حضور چنین مدیران کم استعداد و بی سوادی که متاسفانه عنوان«دکتر» را هم یدک می کشند ، می توان انتظار معجزه توسعه را در استان  مستعد مازندران داشت؟ آیا این فرصت سوزی ، خیانت به آیندگان نیست؟

واقعیت این است که مدیران بی سواد و غیر خلاق که عناوین پرطمطراق « دکتر» را  به منظور عوامفریبی و همچنین دریافت مزایای شغلی با خود یدک می کشند  مهمترین عامل عقب ماندگی و توسعه نیافتگی استان مازندران  هستند.

این افراد با عوامفریبی که بواسطه خرید مدرک  آن هم از دانشگاهها و موسسات بی کیفیت آسیای میانه انجام داده اند  ، در حقیقت بی صداقتی و تفکر سودجویانه خود را در فریب افکارعمومی به نمایش گذاشته اند.

پرسش راهبردی در این زمینه آن است که چه ضرورتی جز عدم علاقه مندی به علم و دانش این افراد را وادار به پرداخت هزینه هایی به مراتب بیشتر از دانشگاهها و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی کشور ما جهت اخذ مدرک تحصیلی در دانشگاههای بی کیفیت آسیای میانه کرده است.؟

واقعا اخذ مدرک و یا به عبارت صحیح تر خرید مدرک دکترا از دانشگاههای درجه 3 کشورهای  آسیای میانه  چه مزیتی دارد که عده ای  بدان افتخار می کند و اطرافیانشان نیز  با آب و تاب  این افراد  را «دکتر» خطاب می کنند !آیا  اینگونه  افراد که متاسفانه در برخی از بالاترین رده های مدیریت  دستگاههای اجرایی استان  حضور دارند   با این سطح سواد و دانش می توانند مبنایی برای برنامه ریزی و توسعه قرار گیرند؟

ازسویی دیگر اگر کشورها ی صادرکننده مدارک برای این افراد  در زمینه دانش  راهبردی «مدیریت » از ظرفیت علمی ممتازی برخوردار بودند ،قطعا وضعیت بهتری داشتند.

 آنچه مهم است اینکه، مدرک phd یا همان دکتری، در حقیقت کلاه گشادی است که دانشگاههای بی هویت و دست چندمی کشورهای عقب مانده منطقه  بر سر این افراد گذاشته اند و برای جامعه  هوشمند ایرانی  این ترفندها هیچ ارزشی ندارد. 

به هر تقدیر؛ در عصر مدیریت دانایی محور، استمرار حضور این دسته از مدیران در دستگاههای اجرایی استان باید پایان یابد و مدیرانی به معنای واقعی «دکتر» و «مهندس»  که مجهز به رهیافتهای علمی برون رفت از چالش ها باشند بر مسند امور قرار گیرند تا فرآیند توسعه  در استان مستعد مازندران بیش از پیش تسهیل گردد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 18 اسفند 1395
باسلام اين افراد چه كساني هستند واقعا اسامي آنها مشخص است مگر وزارت علوم تائيد ميكند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 18 اسفند 1395
معاون سیاسی امنیتی استاندار دولت قبل از اکشورهای حاشیه خزر و البته به کمک رئیس معلوم الحال دانشگاههای تهران دانشجو تبدیل به دکتری داخل شد
نا شناس 18 اسفند 1395
از حس دلسوزی و صادقانه شما تشکر می کنیم
ولی این را هم اطلاع داشته باشید که فعلا گرفتن مدرک در ایران از همه کشورهای جهان راحت تر است . مدیریان در دانشگاه های ایران حتی یک جلسه کلاس را هم نمی روند .... دلسوزی شما موقعی قابل قبول است که فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور حاکمیت علمی استان را داشته باشند.
حرف شما همان آب در آونگ کوبیدن است
تشکر فراوان
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 18 اسفند 1395
مقاله بسیار خوب و کامل و جامع ارائه شده است و در مقابل پاسخ خوبی داده شد اما امثال این حقیر بدون سهمیه ،پارتی و پول مدرک گرفتیم و جایی نداریم را نگفتید چه باید بکنیم حال این سوال پیش می آید افراد الان مدیر هستند که قبلا سوم راهنمایی یا دیپلم داشتند با کدام مرخصی یا و... فقط می توان گفت از کار زدن و حقوق گرفتند و...
ع م 18 اسفند 1395
با سلام مساله فقط مدرک اسبای میانه نیست این همه موسسات و دانشگاههای بی پایه و اساس هم هستند ... مدرک تحصیلی پایه لیسانس این مدیران باید در نطر گرفته شود که اونو میشه یجورایی ارزیابی از سوادشون دانست ... ممنون از مقاله جسورانه شما
نیکان 18 اسفند 1395
ما که از اول دبستان تا پایان درس در مقطع دکتری تخصصی (فیزیک)را با درجه علمی عالی به پایان رساندم دارای چندین مقالهISI در معتبرتریین ژورنالهای دنیا هستم ولی دریغ از یک کار جالب اینه اونایی که توانایی مالی دارن وبه خارج از کشور میرن فرار مغزها از نظر اونها محسوب میشن خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر کنه
محمودآباد 18 اسفند 1395
مطلب بسیار زیبا و به جایی است. این مدیران از کارشناسان اداره خود هم کم سواد ترند. آنها منشا تحولات بسیار بد در اداره هستند که عمدتا به عنوان زیرآب زنی و پاچه خواری تعریف می شود. این دسته از مدیران فاقد هرگونه خلاقیت و نوآوری هستند.
فلاح 18 اسفند 1395
درود بر کوروش غفاری عزیز، روزنامه نگار مردمی استان مازندران. دست مریزاد
خسروی از بهشهر 18 اسفند 1395
دکترای مدیریت از تاجیکستان و ارمنستان و آذربایجان واقعا ارزش دارد؟ این کشورها اگر مدیریت میدانستند وضعشان اینگونه اسفناک نبود. این حضرات اگر مردند بروند از انگلیس و آلمان و فرانسه دکترای مدیریت بگیرند.
کارمند 18 اسفند 1395
واقعا خنده داره ، دکترای مدیریت از کشور فارسی زبان تاجیکستان. آخه بنده خدا مگر دانشگاه آزاد قائم شهر چه عیب داشت. که هزاران دلار پول بی زبان را بردی به شکم خارجیها ریختی و حالا اومدی اینجا اظهار فضل میکنی.
نا شناس 18 اسفند 1395
جالبه بعضی ها میرن از ارمنستان دکترای زبان شناسی یا شرق شناسی میگیرند.بعد میان اینجا ادعای نماینده مجلسی دارند. عده ای هم ادعای استانداری و مدیرکلی. خدا شفا بده!
کارمند استانداری 18 اسفند 1395
حضور این مدیران در مناصب مدیریتی دولتی حقیقتا خیانت است. آقای استاندار تا کی مسامحه و سیاسی کاری؟!
نا شناس 18 اسفند 1395
این پدیده یعنی مدیران بی سواد چالش مزمن همه ادارات است.
ساروی 18 اسفند 1395
کوروش جان بی نهایت ممنون به خاطر یادداشت زیبایت.
کارمند 18 اسفند 1395
این وضعیت نشان دهنده بی ارزشی علم و دانش از نگاه مقامات ارشد است. یعنی جایگزینی حقه بازی و شیادی به جای دانش محوری و توانمندی علمی و مدیریت دانایی. با این وضعیت راه به جایی نخواهیم برد. و همچنان در مدار توسعه نیافتگی و جهان سومی حرکت خواهیم کرد. وضعیت واقعا اسفناک است.
معلم 18 اسفند 1395
دکترای مدیریت از تاجیکستان و ارمنستان.......... لابد چندسال دیگر از افغانستان و عراق و سوریه و یمن. مبارک باشد بر این جویندگان علم و دانش !!!!!!!!!!!!!!
همکار 18 اسفند 1395
واسه همینه که اند خم یک کوچه ایم. مدیران ما فقط حقوق نجومی را گرفتن بلدند نه مدیریت . کسی هم پیگیر این مسئله نیست.
کارمند استانداری 18 اسفند 1395
یکبار از این افراد یک آزمون تخصصی بگیرند عیار بی سوادی شان کاملا معلوم خواهد شد. یارو یکبار در کلاس دکترا شرکت نکرد فقط شهریه واریز کرد . مدرک دکترا را گرفت و حالا ادعای مدیرکلی دارد. واقعا شرم آور است.
نا شناس 18 اسفند 1395
قابل توجه استاندار و نمایندگان مردم استان که با حضور اینگونه افراد بی سواد منافع استان و مردم استان را قربانی اشتباهات مدیریتی این افراد میکنند. سواد بسیاری از مدیران به خدا به اندازه یک کارشناس ساده سازمان متبوعشان نیست.
رومینا 17 اسفند 1395
متاسفانه یکی از ضربه های سنگین فرهنگی و اجتماعی از فرهنگ وارده به کشور وجود عناوین مدرکی می باشد که حتی حوزه ها با چندین سال قدمت را هم تحت تاثیر قرار اده است البته گفتم این قضیه خیلی ایرانگیر و ربطی به استان یا سیستم خاصی ندارد
علی... کوتنایی 17 اسفند 1395
تابوده همین بوده برادر.....هر چه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
یاحق
نا شناس 18 اسفند 1395
نه تنها مدیران که بقول اقای رییس دولت سابق یه شستی فشار میدن ودکترا میگیرن خدا وکیلی جایی مشغول بودم البته یک مرکز غیر دولتی خدمتگزاری داشتیم با التماس از اش خواستیم مدرک پنجم ابتدایی را بگیره با واسطه واینور و اونور پنجم را گرفت گفت چه راحت میشه مدرک گرفت خلاصه سوم راهنمایی را بواسطه فامیل مدیرکل اش البته آ پ مدرک سیکل صادر کرد دیپلم هم کار دانش انهم کامپیوتر اصلا روشن و خاموش کردنش را بلد نبوده و نیست یه دفعه سراز دانشگاه ازاد انهم بواسطه وخیر سر فامیل کت و کلفت اش رشته حسابداری مشغول تحصیل و حالا مدیر دفتر ریبس یکی از مراکز علمی امورشی معتبر دولتی که اسم اش نمیاورم پیغمبری با این وضیعت ما به کجا خواهیم رسید.دکترای ریاضی علمی از دانشگاه معتبر دولتی تقاضای کار در مدرسه ابتدایی را دارد در پیام نور تدریس ساعتی با مزد ساعتی 12000 تومن کار براش نیست خدایا دکترای فیزیک هم همینطور هر دو را مصداقی عرض کردم
نا شناس 19 اسفند 1395
راننده مینی بوس سراغ دارم داره دکترا میگیره . همین استان همسایه مون.
نا شناس 19 اسفند 1395
با درود دقیفا به خوب موضوعی اشاره شده دستگا های علمی و تخصصی مدیر ان علمی و تخصصی باشد در استان بعضی از دستگاهای تخصصی مدیر تخصصی ندارد و فقط با رانت مدیر شدند که ضررهای اینچنین مدیران جبران ناپذیر است
امامی 19 اسفند 1395
آخه تاجیکستان و ارمنستان شدند کشور که عده ای میرن اونجا دکترا میگیرن. اونم چی شرق شناسی، زبان شناسی،مدیریت و....بابا دانشگاه آزاد قائم شهر و ساری مگه چه ایرادی داشت. واله خیلی هم بهتره و با کیفیت تره. لااقل پولمان را همو طنمان می خورند نه اجنبی. آخه غیرت هم چیز خوبیه واله
یه دوست 19 اسفند 1395
سپاس کوروش خان. مثل همیشه کوبنده و زهردار. البته حق این مدیران خداوکیلی همینه.
نا شناس 19 اسفند 1395
امان از مدیران بیسواد.دکترا دارند اما به اندازه یک دیپلم نمی فهمند
نا شناس 19 اسفند 1395
این افراد اگر راست میگن درسخوان هستند بروند آلمان مدرک بگیرند.
نا شناس 19 اسفند 1395
واقعا چه حالی میکنن وقتی دیگران به اونا میگن آقای دکتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتر ؟!
راستی راستی خودشان هم باورشان شده که دکترند!!!!!!!!!
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 19 اسفند 1395
پول شما می خواهد و آلمان رفتن ما
اگه داری خیلی محتاجم. علمی خیلی قوی هستم . کمک کن تا بروم یک مدرک عالی بگیرم
کارمند 19 اسفند 1395
علت عقب ماندگی مازندران همین افراد هستند.چون خودشون بیسواد هستند همه باسوادهای سازمان را قلع و قم می کنند تا مبادا کسی جایشان را بگیرد. برای بعضی ها پرونده می سازند و بعضی ها را هم به ادارات دور دست تبعید میکنند. با این وضعیت چه انتظاری باید داشت. جز تداوم عقب ماندگی.همه هنر اینگونه مدیران باج دادن به مقامات ارشد و صاحب نفوذ است.باج می دهند تا بمانند وگرنه خودشان هم به بی لیاقتی خودشان ایمان دارند
نا شناس 19 اسفند 1395
حساسیت جامعه نسبت به علم واقعا ستودنی است. لطفانموده فکر و بررسی نمایید
الف- فرزندان رییس های دانشگاه های بزرگ استان مازندران مانند کشاورزی ساری و بابلسر و ... ایا در ایران زندگی و یا درس می خوانند. بلی بچه های اینها دارند با وضعیت خیلی عالی در کشور انگلیس مانند بچه های سرمایه دار تفریح و درس مس خوانند و بعدا هم رییس بچه های ماها هستند.

ب- مدارک مسئولین و موسسین دانشگاهی غیردولتی و پیام نور را ببینید که مدرکشان را از کجا و چگونه گرفتند.
ج- همه اساتید آنجا ضعیف تر از ایران نیستند همانطور که فعلا خیلی از اساتید ایران دارای علم خیلی ضعیف هستند
د- برای دولت قبلی اگر مصداقی آوردید لطف نموده برای دولت جدید هم مثالی بیاورید که خیلی هستن و همه می دانند.
ه- اخه فکر می کنید در وزارت علوم چه کسانی نشستند که فکر می کنیم آنها استغفرالله خدا هستند. نه عزیز من ، وزارتی ها از لایه رانت مدرکی بیشترین استفاده را کردند مانند.
و- لطف نموده رانت مدرک در کشور خودمان را بررسی کنید اگر سالم بود به همه کشورها و یا بعضی ها ایراد بگیرید به قول امامان ما ، اول ایراد اساتید و دانشگاه های خود را بنگریم و بعد ایراد دیگر کشور ها.
ز- بچه من در دانشگاه به قول خودمان ایران است تمام سرمایه دارها و بچه های مسئولین بدون درس خواند ، دارای نمره عالی هستند لطفا بررسی و فکر کنید ...
این را هم بگویم که من فارغ التحصیل ایران و دانشگاه های بزرگ دولتی در سال های 1367هستم این را گفتم که فکر نکنید خودم اونور آبی هستم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.